PROPOZICE JÍZDY PRAVIDELNOSTI A SPOLEHLIVOSTI KOLEM ČESKÉ KOTLINY
2. ročník dálkové jízdy historických vozidel
květen – září 2022
-
NÁZEV SPORTOVNÍHO PODNIKU:
2. ročník dálkové jízdy historických vozidel
KOLEM ČESKÉ KOTLINY
-
DRUH SPORTOVNÍHO PODNIKU:
jízda pravidelnosti a spolehlivosti
-
JÍZDU POŘÁDÁ:
skupina nadšenců
-
ZÁKLADNÍ PRAVIDLA JÍZDY:
jízda se koná jako akce otevřená
-
MÍSTO A DATUM KONÁNÍ JÍZDY:
v období květen až září 2022 dle volby účastníka v trase dle itineráře
-
POPIS JÍZDY PRAVIDELNOSTI A SPOLEHLIVOSTI:
- Podmínky účasti
- Historická vozidla – automobily, užitková vozidla a motocykly od počátku výroby až do roku výroby 1981.
- Ostatní vozidla bez ohledu na rok výroby se mohou zúčastnit pouze vložených klubových soutěží, pokud splňují jejich podmínky – viz článek 3. Divize.
- Vozidla musí mít Průkaz historického vozidla nebo platné registrační značky, umístěné vždy současně na vozidle (dříve SPZ).
- Vozidlo musí mít doklad o zaplacení zákonného pojištění odpovědnosti.
- Každý účastník jízdy je plně odpovědný za provozní bezpečnost svého vozidla. Soutěž se koná na otevřených komunikacích a každý účastník zodpovídá za technický stav svého vozidla a za dodržování platných pravidel silničního provozu.
- Každé vozidlo se jednoho ročníku soutěže může účastnit jenom jednou. To je zajištěno kontrolou čísel RZ resp. Průkazu historického vozidla.
- Trať
- Trať soutěže vede po otevřených silničních komunikacích a je určena itinerářem, který obdrží každý účastník. Trať tvoří okruh, který kopíruje podle možnosti hranice historických českých zemí, a je rozdělena na 35 dílčích úseků.
- Soutěžní jízdu je možné zahájit ve výchozím bodu libovolného úseku. Účastník musí absolvovat postupně všech 35 úseků podle jejich čísel vzestupně, přičemž po úseku číslo 35 následuje úsek číslo 1.
- Z důvodu bezpečnosti a propagace veteránizmu je trať otevřena pouze v denních hodinách od 07.00 do 20.00 hod. Noční jízda je považována za zásadní porušení pravidel.
- Trať je nutno absolvovat během nejvýše 7 (sedmi) kalendářních dnů. Při tom může účastník udělat nejvýše 27 (dvacetsedm) přestávek, při kterých se neměří soutěžní čas, jak je uvedeno dále. V tom je počítáno šest přestávek na přenocování a dvacet jedna přestávek během dne na odpočinek a občerstvení. Limit počtu přestávek platí stejně, i když účastník absolvuje trať za méně než 7 dní.
- Pokud se kterákoliv část trati stane během období konání soutěže z jakéhokoliv důvodu neprůjezdná, je taková situace považovaná za vyšší moc. Soutěžící si najde nejvhodnější náhradní trasu do cílového bodu svého úseku. Ředitelství soutěže se bude snažit o známých uzavírkách průběžně informovat a soutěžící je mohou sami kontrolovat např. na www.mapy.cz.
- Divize
- Soutěž je rozdělena do divizí.
- Hlavní divizí je Veteran Classic 40 pro vozidla vyrobená do roku 1981.
- Další divize – klubové soutěže – jsou nebo budou vypsány ve spolupráci s autokluby pro jejich členy bez ohledu na rok výroby vozidla. Přihlášená vozidla musí splňovat případné další podmínky klubové soutěže.
- Vozidla vyrobená do roku 1981 jsou automaticky zařazena do hlavní veteránské divize a mohou být volitelně přihlášena do klubové soutěže. Vozidla vyrobená po roce 1981 mohou být přihlášena pouze do klubové soutěže.
- Každé vozidlo může být přihlášeno jen do jedné klubové soutěže.
- Soutěžní kategorie
- Soutěžní kategorie A – absolvování celé soutěžní trati během nejvýše sedmi souvisle po sobě jdoucích kalendářních dnů v období od května do září 2022.
- Soutěžní kategorie B – absolvování celé soutěžní trati během nejvýše sedmi kalendářních dnů libovolně rozložených v období od května do září 2022.
- Rozdělení a hodnocení účastníků v kategorii je určeno skutečným časovým průběhem absolvování trati, tj. v souvislé řadě dní nebo rozloženě a není nutné kategorii určovat při registraci do soutěže.
- Pokud soutěžící nedodrží některou z podmínek „maximálně 7 jízdních dnů“ a/nebo „maximálně 27 přestávek“ a/nebo „minimálně 35 km/h„, bude ve výsledkové listině uveden mimo pořadí v nesoutěžní kategorii EX.
- Hodnotící kritéria
- Hlavním hodnotícím kritériem v obou soutěžních kategoriích je PRAVIDELNOST průměrné rychlosti dosažené v každém z 35 měřených dílčích úseků trati.
- Hodnota pravidelnosti se vypočítá jako statistický údaj směrodatné odchylky souboru 35-ti hodnot úsekových rychlostních průměrů vztažené k celkovému dosaženému průměru (viz Komentář). Výsledkem je údaj v procentech, čím nižší tím lepší.
- Doplňujícím hodnotícím kritériem je SPOLEHLIVOST, tj. schopnost vozidla absolvovat celou trať v časovém limitu kategorie A nebo B za dodržení ostatních podmínek soutěže.
- Rychlost
- Každý účastník zvolí svoje tempo a rychlost jízdy pro absolvování soutěže při splnění podmínky 6.6.2.
- Minimální dosažená průměrná rychlost počítaná jako průměr ze 35-ti úsekových průměrů nesmí být nižší než 35 km/hod. Při nesplnění této podmínky bude účastník hodnocen mimo hlavní pořadí.
- Měření času a přestávky v jízdě
- Účastník musí mít funkční telefon nebo podobné zařízení s povoleným sledováním polohy GPS a datovým připojením.
- Pro záznam času startu a cíle jízdního úseku a rovněž času zahájení a ukončení přestávky používá účastník webovou aplikaci www.koceko.cz/app (nebo v menu na odkazu „ZADAT JÍZDU“).
- Data z aplikace se automaticky ukládají do výsledkové databáze soutěže buď prostřednictvím mobilních dat nebo při nejbližším použití aplikace na wi-fi.
- Jízdní úsek musí být zahájen i ukončen v místě příslušného bodu na mapě. Stejně tak přestávka musí být ukončena v místě, kde byla zahájena. Tolerovaná odchylka je 300 metrů vzdušnou čarou.
- Doba jízdy pro výpočet průměrné rychlosti v jízdním úseku se určí jako rozdíl času odjezdu z výchozího bodu a příjezdu do koncového bodu úseku dle itineráře po odečtení doby přestávek s přesností na minuty.
- Délka úseku pro výpočet průměrné rychlosti v jízdním úseku je údaj z itineráře s přesností na 0,1 km.
- Podmínky účasti
-
REGISTRACE DO SOUTĚŽE:
- Počet soutěžících vozidel není omezen.
- Přihlášky k registraci do soutěže je možno podávat průběžně až do 25. 9. 2022.
- Ředitelství soutěže odmítne registrovat k soutěži vozidlo vyrobené po roce 1981 nebo vozidlo, které již bylo pro daný ročník soutěže jednou registrováno. Omezení roku výroby neplatí, pokud vozidlo jede vloženou klubovou soutěž.
- Registrace je platná uhrazením účastnického poplatku na bankovní účet ředitelství soutěže.
- Registrovaný soutěžící obdrží startovní číslo a itinerář v digitální formě.
-
JMÉNA ČLENŮ ŘEDITELSTVÍ JÍZDY PRAVIDELNOSTI A SPOLEHLIVOSTI:
Radko Jung, Tomáš Kalkus
-
KONTAKT:
Radko Jung, tel.: 602 278 601, e-mail: radko.jung@koceko.cz
-
DOBA, MÍSTO A ZPŮSOB ZVEŘEJNĚNÍ VÝSLEDKŮ JÍZDY PRAVIDELNOSTI:
- Výsledky soutěže budou průběžně zveřejňovány na webu www.koceko.cz.
- Konečné výsledky budou zveřejněny na www.koceko.cz nejpozději do 15. 10. 2022.
-
ZPŮSOB PODÁVÁNÍ PROTESTŮ A POPLATKY ZA NĚ:
- Protesty proti výsledkům se podávají řediteli soutěže písemně, nejpozději do patnácti kalendářních dnů ode dne, jehož výsledky jsou protestovány.
- Podaný protest je nutno doložit vkladem 1 000,- Kč. V případě oprávněného protestu bude tento vklad vrácen, jinak propadá ve prospěch pořadatele.
-
SEZNAM CEN A OCENĚNÍ:
- Tři účastníci s nejnižší dosaženou hodnotou pravidelnosti v každé soutěžní kategorii obdrží ceny za I., II. a III. místo.
- Ředitelství soutěže může udělit zvláštní ceny za výjimečné výkony v průběhu soutěže.
-
DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE – ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ:
- Každý účastník se zúčastní soutěže na vlastní nebezpečí a v případě poškození sebe, svých členů posádky nebo vozidla nebude po pořadatelích vymáhat náhradu škody.
- Účastník je povinen zachovávat veškeré předpisy a bezpečnostní opatření a dbát pokynů pořadatelů.
- Pořadatel nepřijímá žádnou odpovědnost za škody na zdraví, věcech, či majetku způsobené účastníky jízdy.
- Pořadatelé si vyhrazují možnost odvolat akci v případě nezbytnosti nebo i vyšší moci.
- Souhlas s podmínkami soutěže a s nezbytnou úrovní zpracování osobních dat vyjadřuje účastník podáním přihlášky k registraci do soutěže.
- Každý účastník si sám organizuje rozvržení přestávek, ubytování a stravování v průběhu soutěže.
Praha 15. 12. 2021
Registrované značkové kluby mají možnost zorganizovat vloženou klubovou soutěž. Členové klubu mají vlastní výsledkovou listinu a pro auta neplatí věkový limit roku 1981. Auta splňující věkovou hranici budou na klubové i klasické veteránské výsledovce.
Pokud máte zájem zorganizovat vlastní soutěž, napište nám.
Naplánujte si předem:
- chci jet sám nebo s partou kamarádů
- kde začnu, jak rychle asi pojedu, aby to pro mě a auto bylo příjemné
- rozvrhnu si jednotlivé dny s přestávkami na přenocování a odpočinek
- pokud potřeba, udělám rezervace na ubytování
Časové údaje:
- všechno vychází z fair přístupu, že Váš telefon má nastavený skutečný čas a nemanipuluje se s ním
- soustřeďte se na radost z jízdy a krásné české krajiny spíš než na pokušení „optimalizovat“ Váš čas
Soutěžní kritérium PRAVIDELNOST
V propozicích to vypadá strašidelně, ale je to jednoduché:
- 35 měřených úseků je 35 hodnot průměrné rychlosti
- z tohoto souboru se vypočte směrodatná odchylka (wikipedie), v excelu funkce SMODCH – to nám řekne, jak moc jsou jednotlivé průměry „rozházené“, menší hodnota je lepší
- směrodatná odchylka v poměru k průměru z těch 35 průměrů nám dá hodnotu v % směrodatné odchylky; menší hodnota je lepší
- poslední úprava zvýhodňuje ty, kdo jedou vyšší průměrnou rychlostí, protože při vyšším jízdním průměru zbývají menší časové rezervy na problémy
Šťastnou cestu!